HU   EN

Informatikai katasztrófaterv (DRP)

Tapasztalataink szerint az üzleti hatás elemzésben megfogalmazott, az informatikai alkalmazásokkal szemben támasztott elvárások teljesítése csak úgy érhető el, ha az üzletmenet folytonossági tervhez kapcsolódóan elkészítésre kerül az informatikai erőforrásokra vonatkozó katasztrófa terv is.
A katasztrófaterv elkészítésének célja, hogy egy esetleges természeti, vagy ember által okozott katasztrófa esetén a szervezet a lehető leggyorsabban újra hozzáférhessen szoftvereihez, adataihoz és hardvereihez, melyek kritikus üzleti funkciókat látnak el, és melyek nélkül a normál szolgáltatási szint nyújtása nem biztosított. A katasztrófa azonban nem csak az adatokat, hanem az emberi erőforrásokat is veszélyeztetheti. A katasztrófaterv elkészítésekor meg kell határozni, hogy a vállalat hogy tud megbirkózni a kulcsfontosságú személyzet hirtelen elvesztésével, valamint hogyan képes az elveszett adatok lehető leggyorsabb visszanyerésére.
 
A katasztrófa terv az egyes IT alkalmazásokkal kapcsolatban az üzletmenet folytonossági terv szerkezetével megegyezően készül el, valamint tartalmazza az alábbiakat:
  • Alkalmazások, hardver eszközök és hálózati aktív elemek
  • Éles infrastruktúra és a kapcsolódó háttér infrastruktúra
  • Mentési és visszaállítási rend egyes rendszerek esetében
  • Kapcsolódó szolgáltatások, szerződő felek és a szerződések releváns paraméterei
  • Katasztrófa terv alkalmazásának körülményei
  • Értesítési listák
  • Változáskezelés
Mivel az IT infrastruktúra a folyamatos fejlődés és fejlesztés miatt igen gyakran változik, ezért a terv egyik igen fontos része annak frissítési módszerének és kapcsolódó jogosultságok rögzítése.